Patlıcan Salatası ( İzmir Usulü )

18:35 Dilek'le Mutfakta 1 Comments

28-09-2014


Patlıcan Salatası ( İzmir Usulü )
Patlıcan közleme salatası bol domates ve soğanla damaklarınızda harika bir tat bırakıyor. İzmir'liler patlıcan salatasını en çok bu haliyle severler. Rakı sofralarının baş tacı, olmaz sa olmazıdır patlıcan salatası. Ben zaten patlıcankolik biri olarak bu haline de bayıldım. Doğrusu bu halini burada öğrendim. Ben daha farklı yapıyordum. Patlıcanın çekirdeksiz olanından bulursanız bir kaç kilo alıp közleyin ve kışın bu salata yapımında kullanın derim. 


Malzemeler:

5-6 adet kemer patlıcan

2 adet domates

2 adet sivri biber

1 adet irice kuru soğan

4-5 diş sarımsak

1 çay bardağı zeytinyağı

tuz, karabiber, pul biber

Maydanoz

1 limon suyu

Yapılışı:

Patlıcanları yıkayın ve elektirkli ya da normal mangalda közleyin. Kayın validem rahmetli börttürün derdi. Közlemeye börtmek ya da böğürtmek denirdi onların dilinde. Bende de alışkanlık yaptı bende öyle söylüyorum çoğu zaman. 
Patlıcanların her yerini közledikten sonra soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra ortadan boyuna bir çizik atın ve bir yemek kaşığıyla içini boşaltın. Boşalttığınız içleri salata tabağına alın ve küçük küçük kesin. Diğer salata malzemelerini de dilediğiniz şekilde dilimleyip patlıcanlara ekleyin. Yağını, tuzunu, baharatlarını, kıyılmış maydanozları ve dilerseniz limon suyunu ekleyip harmanlayın. Limon suyu genelde koymuyorlar fakat ben koyuyorum, daha leziz oluyor bence. Salatayı bir kaç saat kapalı bir kapta buzdolabında beklettikten sonra servis edebilirsiniz. Herkese afiyetler olsun, yarasın inşlh..

Patlıcan Salatası ( İzmir Usulü )
                                Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                             Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.
    Patlıcanı közlenmiş haliyle çok seviyorum, salatalarına da bayılırım. Soslarını hiç saymıyorum bile biterim:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil