Ayvalı Kurabiye

02:50 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

18-12-2014


Ayvalı Kurabiye
Ben bu kurabiyenin adını Şelale Kurabiye koydum..2015 model..:)

Mis kokulu Sakarya Geyve ayvaların dan bir de kurabiye yapalım. Elmalı kurabiye hamurundan yaptığım , içine elma yerine ayva dolgusu kullandığım ve kekevi.com'da 2015 model kurabiye şekli verdiğim bu şahane tarifi yılbaşı akşamı için denemenizi öneririm.

Malzemeler:

Hamuru için:

200 gr. oda ısısında tereyağı

1 fincan sıvı yağ

1 fincan yoğurt

yarım su bardağı toz şeker

1 tatlı kaşığı karbonat

1 çay kaşığı limon suyu

4 su bardağı un

1 paket vanilya

İç malzemesi:

1 adet ayva

1 fincan ceviz içi

1 çay kaşığı toz tarçın

1 yemek kaşığı toz şeker

Üzerine serpmek için pudra şekeri

Yapılışı:

Önce kurabiyenin içini hazırlayın. Bunun için ayvayı dörde bölüp içini temizleyin ve kabuklarını soymadan rendeleyin. Tavaya rende ayvayı ve toz şekeri koyup karıştırın. Ayvalar karamelize olunca tarçın ve ceviz ekleyip biraz daha karıştırın ve soğumaya bırakın.

Hamuru hazırlamaya başlayın, ilk önce tereyağını oda ısısında beklettikten sonra yoğurma kabına alın ve şeker, yoğurt,sıvı yağ, karbonat, limon suyuyla iyice harmanlayın. Unu eleyip karışıma ekleyin ve iyice yoğurun. Bir paket vanilya ilave ettikten sonra ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru bir saat buzdolabında dinlendirin.

Şimdi sıra geldi hamuru şekillendirmeye.. Bunun için doğrusu kekevi.com sitesinden çok yararlanıyorum. Herkesin hayal gücünü zorlayan ve kendinizden de bir şeyler verebileceğiniz muhteşem fikirler bulabileceğiniz bir site bana göre. Şekil verme konusunda pek maharetli değilim fakat müthiş hevesim var ve hatta çocuk oyunu gibi o hamurlarla bir sürü şeyler yapasım var. Maalesef fazla zamanım olmadığı için kendimi geliştiremiyorum. Bu şekil 2015 kurabiye modeli olsun muş ve adını biz koyacağız. Ben adını Şelale Kurabiye koydum.

Hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar koparın ve unlu zeminde merdaneyle yarım cm. kalınlığında yuvarlak olarak açın. Hamuru dörde bölüp kesin. Daha sonra sivri ucundan aşağıya kadar şeritler kesin ama sonuna kadar değil. 
Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye
 Bu kesim biraz kalın oldu bence..daha ince aralıkla kesmek gerekiyor..
Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye


Şekilde gördüğünüz gibi şeritler kesin ve tam ortasına ayvalı dolgudan koyup yanlarından üst üste katlayıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.

Diğer şekli yine hanımlar bilirler. Hamuru uzunlamasına unlu zeminde açın ve sağ, sol kenarlarından birer cm. aralıklarla kesin. Ortasına uzunlamasına aşağıya kadar ayva dolgusu koyun ve daha sonra kestiğiniz şeritleri üst üste bindirip şeritler bitene kadar sarın.

Ben kafama göre şekiller yaptım, daha çok hamur olsaydı daha değişik şekiller ortaya çıkarırdım, çünkü çok hoşuma gidiyor hamurla oynamak. Haydi size kolay gelsin, dilediğiniz şekilleri verin ve siz de benim gibi mutlu olun. Hay Allah kaç derecede pişireceksiniz yazmadım. Fırını önceden ısıtın ve 180 derecede yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Biliyorsunuz kurabiyeler fazla pişmemeli..Piştikten sonra üzerlerine bol pudra şekeri serpin ve soğuyunca düzgünce tepsiden alıp servis tabağına dizin, afiyetle yiyin. Herkese afiyet olsun.


Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye
Ayvalı Kurabiye

Ayvalı Kurabiye



                                         Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                    Dilek'le Mutfakta





BENZER TARİFLER

0 yorum: