Baharatlı Leblebi Yapımı

20:45 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

09-12-2014

Baharatlı Leblebi 
Ne zamandır yapmak istediğim bir şeydi bu..Sevgili Hakkı Karadeniz kardeşimin yemek bloğunda paylaştığı bu pratik ve nefis atıştırmalığı mutlaka denemek lazım. Buzdolabımda haşlanmış nohut her zaman bulunur, böyle olunca da evde leblebi yapmak hiç zor gelmez. Doğrusu ben ilk defa denedim ve bayıldım, sadece yağını biraz fazla kaçırmışım, yerken elim yağlandı. 

Tarife gelince..


Malzemeler:

büyük bir kase haşlanmış nohut

yeterince tuz

1 tatlı kaşığı zeytinyağı

karabiber, pulbiber, kekik, kimyon, zerdeçal, nane..dilediğiniz çeşit baharat kullanabilirsiniz. Özellikle zerdeçal rengini çok güzel yapıyor. 

Yapılışı:

Bir fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve haşlanmış nohutları ve diğer malzemeleri iyice harmanlayıp kağıdın üzerine yayın. 

Baharatlı Leblebi 
Fırını 200 dereceye ayarlayıp nohutlar kızarana kadar pişirin. 

Baharatlı Leblebi 
Şimdi sıcak kavrulmuş nohutlar artık baharatlı leblebi oldu, vallahi sonuç mükemmel hatta muhteşem..Ben çayımı ve leblebilerimi aldım film seyrediyorum, size kolay gelsin..

HERKESE AFİYET OLSUN

Baharatlı Leblebi 

Baharatlı Leblebi 

Baharatlı Leblebi 

Baharatlı Leblebi 
                                 Sevgiyle Pişen Yemeklerden 

                                       Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. çok güzel bir fikir, bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Geçen gün benimde aklıma geldi.. Çocuklarla beraber yaparız diye erteledim. Ellerine sağlık.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk defa yaptım Şenizcim..pek hoşuma gitti..teşkr ederim canm

      Sil