Mastave ( Osmanlı Mutfağından )

21:13 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

13-12-2014


Mastave (Osmanlı Mutfağından )
Bu tarifi bizlere kazandıran "Osmanlı Deniz Mutfağı" isimli kitabıyla Osmanlı Mutfağından nefis tarifleri tanıma imkanı veren sevgili şefimiz Yunusemre Akkor'u sevgiyle selamlıyorum. Bu tarifi yaptım ve çok beğendiğim için paylaşmak istedim. Ayrıca bu tarif yani Mastave 15. yüzyılın bilinen ilk soğuk yemeği olarak adlandırılıyor. Ben de bu tarifi paylaşmaktan zevk duyuyorum. Yapımı çok basit ve bir o kadar da lezzetli soğuk bir ara yemek, salata diyebiliriz. Şimdi gelelim tarife:


Malzemeler:

yarım demet pazı yaprağı

350 gr. yoğurt

2-3 diş sarımsak

2-3 yemek kaşığı zeytinyağı

2 çay kaşığı çörek otu

tuz ve isteğe göre pul biber

Yapılışı:

Yoğurda tuz ve ezilmiş sarımsak koyun ve iyice karıştırıp servis tabağına yayın.  Pazı yapraklarını kaynar suda 3-5 dakika haşlayıp doğrayın ve ılınınca yoğurdun üzerine koyun. Üzerine zeytinyağı ve tuz gezdirin. Çörek otunu tabağın her yerine serpiştirin, dilerseniz biraz da pul biberle servis yapın. Herkese afiyet olsun.

Mastave (Osmanlı Mutfağından )

Mastave (Osmanlı Mutfağından )

Mastave (Osmanlı Mutfağından )

Mastave (Osmanlı Mutfağından )

Mastave (Osmanlı Mutfağından )

Mastave (Osmanlı Mutfağından )

Mastave ( Osmanlı Mutfağından )

Mastave ( Osmanlı Mutfağından )

Mastave ( Osmanlı Mutfağından )

Mastave ( Osmanlı Mutfağından )

Mastave ( Osmanlı Mutfağından )

                                      Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                   Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Pazı Yoğurtlaması deriz bizde . ellerine sağlık.. Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani evet, ben soğanla kavurup öyle yoğurtlardım..böyle daha sade ve çörek otuyla yapmamıştım..benden Osmanlı olmaz galiba Nursevincim....): sevgiler

      Sil