Zeytinyağlı Rezene Yemeği

11:33 Dilek'le Mutfakta 23 Comments

11-05-2015



Zeytinyağlı Rezene Yemeği
İzmir ve Ege bölgesine has bu güzel sebze mi desem ot mu desem..vallahi bayıldım resmen..Tadı, yemesi çok keyifliydi. Ağzımda çiğnerken aldığım haz ve hissettiğim şifa perileri inanılmaz güzeldi. Denemeyenler denesin lütfen..Pişman olmayacaksınız. 


Faydalarına gelince:

Potasyum, kalsiyum, magnezyum, B ve C vitaminlerinin bolca barındığı  bu şifalı  bitki vücudumuzdaki ostrojen hormonunun etkilerini artırdığı için adet sancılarına ve menopoz şikayetlerine çok iyi geliyor. Metabolizmayı hızlandırıyor, dolayısıyla da yağ yakımına yardımcı diyebiliriz. Gaz söktürücü özelliği ve değişik kokusuyla keşke her zaman olsa da yesek. Bahar aylarında pazarlarda bolca bulunuyor. 


Zeytinyağlı Rezene Yemeği
Zeytinyağlı yemeğini yaptım ben, şahane oldu, herkese tavsiye ederim. Hatta bir kısmını yıkayıp buzluğa koydum, gerçekten çok sevdim ben bu cici bitkiyi..Şunun güzelliğine bakar mısınız..Dalların arasında dereotuna benzeyen yapraklarıyla muhteşem görünüyor. 
Zeytinyağlı Rezene Yemeği
Malzemeler:

2 adet soğanlı rezene

1 adet kuru soğan

4-5 diş sarımsak

3 yemek kaşığı zeytinyağı

1 çay kaşığı toz şeker

1 tatlı kaşığı tuz

1 adet limon suyu

Yapılışı:

Rezeneyi yıkayın ve dilimleyin. Zeytinyağında yemeklik doğranmış soğanı ve sarımsağı soteleyip rezeneleri ilave edin. Şeker, tuz, üstünü geçmeyecek kadar su ve limon suyu ekleyip orta ateşte rezeneler yumuşayıncaya kadar pişirin. Ilınınca servis yapın. Herkese şifa olsun.


Zeytinyağlı Rezene Yemeği

Zeytinyağlı Rezene Yemeği

Zeytinyağlı Rezene Yemeği

Zeytinyağlı Rezene Yemeği

Zeytinyağlı Rezene Yemeği

Zeytinyağlı Rezene Yemeği
                                 Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                    Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

23 yorum:

  1. Imm..İştah açıcı.. Tadını hiç bilmediğim için hafif mayhoş eşkimtrak bir tat hayal ettim. Acaba öyle mi..:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekrler Nahide hanımcım, tadını nasıl tarif etsem..o kadar lezzetli ki..ekşi değil kesinlikle ama değişik bir kokusu var..mümkün olsaydı da ikram edebilseydim size..segiler

      Sil
  2. Bende çok severim bu yemeği nefis olur ama malesef memleketime çok uzağım afiyet olsun size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh ne yazık ki uzaksınız yurt dışındasınız sanırm..gerçekten nefis bir zeytinyağlı bu..sevgiler

      Sil
  3. Hiç yemedim değişik bir tarif olmuş ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım. mümkün olsaydı ikram etseydim keşke..sevgiler

      Sil
  4. Daha önce görmüştüm ama yemek hiç kısmet olmadı. Ellerine sağlık, ben de merak ettim tadını şimdi. Bizim yerimize de ye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepinizin yerine yedim hepsini tükettim..çok teşkrler canm

      Sil
  5. Hiç duymamış hatta rezenenin bu halini de hiç görmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evt ben de doğrusu İzmirde yaşamaya baaaaşladıktan sonra bu haliinle tanıştım canm..ama harika bir lezzet.

      Sil
  6. bulursam alırım ilk defa görüyorum ben sadece kurusunu biliyordum.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haticecim pazarda vardı geçen hafta ama pazarcı bu son demişti..sanırm artık bitti..keşke sana tatırabilseydim canm..sevgiler

      Sil
  7. salata olarak yiyoruz daha çok böyle otları daha çok biz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salatası da çok güzel olur..haşlayıp zeytinyağı limonla..

      Sil
  8. Cok guzele benziyor. Biz de bu gun pazardan rezene aldik. Aksam pazari oldugu icin neredeyse bedavaya geldi pazarci bey cok hos biriydi.Turplar marullar hepsinr 5 lira aldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten harika bir tadı var, iyi ki almışsınız..teşkrler yorumunuz için..sevgiyle..

      Sil
  9. Evdeki rezeneyi Nasıl değerlendirsem diyordum sitenizi okudum ve ardından hemen işe koyuldum. Farklı olarak biraz da portakal suyu ilave ettim. Şimdi afiyetle yiyoruz. Teşekkür ederim ellerinize sağlık gerçekten çok leZzetli oluyormuş ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel, çok sevindim, afiyetler olsun..

      Sil
  10. Merhabalar dilek hanım Rezene ile yeni tanıştım Dün soğan kısmını zeytinyağlı sote yaparak tükettik ama elimde bolca dereotuna benzer ot kısmından var Nasıl bir yemek yaparak tüketebiliriz Vwreceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geç gördüğüm için özür diliyorum sizden..çok yoğundum..eee elinizde kalmamıştır artık, var sa pazarda ki burada var izmirde yani..o yeşil kısımlarıyla çok güzel omlet olur, ayrıca kuzu etli yemeği de şahane olur.

      Sil
  11. Ben ilk defa rezene yedim bu sabah omlet yaparak.Urla'dan arkadaşlarımızın bahçesinden getirmiştik. Yemeğini yapabilir miyim diye düşündüm ve bu konuda bana çok yardımcı oldunuz.Teşekkür ederim.Fazla olanlarda yıkayıp buzluğa koymayı düşünüyorum.Zaten biz İzmir'illere ot olsun da her türlüsü nü severiz değil mi?😁

    YanıtlaSil