Ev Yapımı Çilekli Dondurma

22:55 Dilek'le Mutfakta 2 Comments

28-08-2015

Ev Yapımı Çilekli Dondurma
Yaz akşamlarında serinletici yiyecekler yeme ihtiyacı bir hayli fazla olmaya başladı. Bu tarifi yapalı 1 ay olmuştur, bir türlü yazamadım oturup da..Konsantre olmak da zor bu sıcaklar beni mahvetti bu yıl..:) Bu yaz bol bol meyve yedim, en çok da çilek..en organiğinden buldum aldım. Reçel yapımında da kullandığım için çileklerin kokulu ve doğal olması lazım.

Çilekleri ayıklayıp yıkadıktan sonra milkshake ya da smoothie olarak kullanmak üzere plastik bardaklara robottan geçirip koydum ve buzluğa kaldırdım. Yapmak istediğim zaman pratik oluyor, kışın bile yapıp içiyorum. En çok kızım Ceren bu içeceklerimi özleyecek..Neyse gelelim tarife, zaten zor yazıyorum..:)

Ev Yapımı Çilekli Dondurma


Malzemeler:

500 gr. çilek

1 su bardağı süt ya da 1 çay bardağı süt kreması ya da yoğurt da olabilir

2-3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Çileklerin sap kısımlarını ayıklayıp yıkayın ve süzdürün. Robota alın, şekeri ve sütü ekleyip iyice karışmasını sağlayın. Ben süt kullandım ama daha önceki denemelerimde süt kreması ve yoğurt da kullandım. Hepsiyle güzel oluyor. 

Dondurmayı dondurmak üzere bir çukur kaba koyun ve derin dondurucunuza koyun. 15 dakikada bir 4-5 kere bir kaşıkla karıştırın ki iyice homojen olsun. 

5-6 saat sonra dondurma olmuş demektir. Bol bol yapın dursun buzlukta, canınız çektiğinde yersiniz benim gibi..Herkese afiyet olsun canlarım..


Ev Yapımı Çilekli Dondurma

Ev Yapımı Çilekli Dondurma

Ev Yapımı Çilekli Dondurma

Ev Yapımı Çilekli Dondurma

Ev Yapımı Çilekli Dondurma



                                   Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                  Dilek'le Mutfakta



BENZER TARİFLER

2 yorum:

  1. Tam büyük oğlumun damak tadına göre bu tarif. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzell...siz de oğluşunuza hemen yapın..sevgiyle...

      Sil