Kus Kus Salatası

16:38 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

31-08-2015


Kus Kus Salatası

En sevdiğim salatalardan dır kus kus salatası, zaten pilavına da bayılırım şöyle bol tereyağlı.. Makarna türünün yeşillik, turşu baharatla birleşimi benim damak tadıma çok uygun geliyor, seviyorum. Tek başına bir çeşit olarak karnınızı doyurup sofradan kalkabilirsiniz yani..yağını az koyup, mayonez de kullanmazsanız kalori miktarı azalacağından diyette olanlar bu şekilde yapabilir. Gerçekten çok güzel bir salata, denemeyen var sa mutlaka denesin. Benim yaşıtlarım elbette bilirler ama yeni nesil kızlarımızdan bilmeyenler vardır mutlaka..Kızlar takibimde kalın tamam mı..Herkese sevgiler ve afiyetler diliyorum canlarım.


Malzemeler:

1 paket kus kus

5 su bardağı su

1 tatlı kaşığı tuz

1/2 kutu haşlanmış mısır

kornişon salatalık turşusu

3-4 sap yeşil soğan

yarım demet maydanoz

1 adet kırmızı ya da yeşil biber

1/2 çay bardağı zeytinyağı

isteğe göre 2 yemek kaşığı mayonez ya da yoğurt ( ben koymadım)

tuz, karabiber

Yapılışı:

Derin bir tencerede 5 su bardağı suyu kaynatın. 1 tatlı kaşığı tuz koyun ve kaynayan suya kuskusları dökün ve karıştırın. Kısık ateşte kuskuslar dibine hafif yapışıncaya kadar pişirin. Tekrar karıştırıp ocağın altını kapatın. Kuskusları süzgeçe dökün ve soğuk suyun altında bir kaç saniye yıkayın ve süzülmeye bırakın. Bu arada diğer malzemeleri küçük küçük doğrayıp hazırlayın. Soğuyan kuskuslara ekleyin. Yağ, tuz ve baharatları da ekledikten sonra güzelce karıştırın. Dilerseniz mayonez ya da süzme yoğurt da koyabilirsiniz. Ben koymadım, bu sefer sade olsun dedim. 

Afiyet Olsun...


Kus Kus Salatası

Kus Kus Salatası

Kus Kus Salatası

Kus Kus Salatası
                                       Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                              Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

0 yorum: