Truff Tarifi

11:40 Dilek'le Mutfakta 5 Comments

01-09-2015

Truff Tarifi
Tatlı krizine en pratik ve kolay çözüm işte bu tarifte..adı da Truff.. Evinizde artan keklerden de hazırlayabileceğiniz, biraz krema biraz çikolatayla harika top top tatlılar yapabilirsiniz. Lezzetiyle olduğu kadar görünümüyle de şahane truff yapmak hiç zor değil..Üzerini evinizde ne var sa sizin zevkinize kalmış, onlara bulayın, yaparken çok keyif alacağınıza eminim. İşte tarif benim mutfağımın sunumuyla aşağıda..


Malzemeler:

Normal sade kek ya da kakaolu kek evde artan keklerden olabilir, ben öyle yaptım.

1 kutu süt kreması

1 paket ( 400 gr. ) bitter çikolata

1 çay bardağı dövülmüş fındık, ceviz karışımı

1 çay kaşığı tarçın

1 yemek kaşığı portakal ve bergamot kabuğu rendesi, yok sa limon kabuğu rendesi

Üzerine bulamak için:

hindistan cevizi

toz yeşil fıstık

çikolata parçacıkları

renkli pasta şekerlemeleri

iri fındık kırıntıları

Yapılışı:

Keki robotta çekin ve çukur bir kaba aktarın. Diğer yandan kremayı ısıtın, kaynama noktasına geldiğinde parçalara böldüğünüz çikolataları ilave edip karıştırın ve ocağın altını kapatın. 

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi



Çikolata sıcak kremanın etkisiyle eriyince rondoda çektiğiniz kekle buluşturun. Tarçın ve dövülmüş fındık, ceviz karışımın da ekledikten sonra güzelce yoğurun ve 1 saat kadar buzdolabında soğutun. Buzluktan aldıktan sonra , tabi ki dondurmayın...) elinizle top şekiller verip hindistan cevizine bulayın. Her bir topu dilediğiniz malzemeye bulayıp renk cümbüşü elde edin. Hepsini bu şekilde yaptıktan sonra servis tabağına dizin ve hemen yiyin..dermişim..Ben bir kaç tane hemencik yedim, gerisini buzdolabında tutun ve canınız çektiğinde, acil bir misafir geldiğinde dolaptan çıkarın ve gururla ikram edin, yiyin..Herkese afiyet olsun.

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi



Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi

Truff Tarifi



                                  Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                 Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

5 yorum:

  1. Ben şimdi bu truff ı gördüm ya burada Dilek Hanım; ne yaptım biliyor musunuz? Buzdolabına gittik,kızımın sakladığı çikolatalardan aşırdım, oturdum bir güzel yiyorum. Çok canım çekti ben de bu şekilde giderdim :)). Hafta sonu deneyeceğim ama kesinlikle bu tarifinizi elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm, afiyet olsun, canını çektirdiğim için özür dilerim..ama yap at dolaba kapalı kapta bir hafta durur..sevgiler

      Sil
  2. Truff tarifiniz çok güzel olmuş çok teşekkürler.

    YanıtlaSil