ENGİNARLI BÖREK

01:35 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Merhabalar..


Enginarlı Börek


Enginar yemeklerinden  yeni bir tarifle huzurlarınızdayım. Tarifin görselini ilk instagramda yayınladığımda çok beğenilmişti ve ben halaa tarifi bloğuma ekleyememiştim. Neyse ki bu akşam şeytanın bacağını kırdım ve hemen tarifi yazmaya başlıyorum.  Tarifin adresi Artemis Restoran..Bu kadar güzel enginar yemekleri yapabilen başka bir yer görmedim. Artemis restoran yazımı  buradan okuyabilirsiniz. Böreği yer yemez lezzetin farkına varıyorsunuz, eğer enginarı sevin ya da sevmeyin bu böreğe bayılacaksınız. Aslında böreğin iç harcını her tarifte uygulayabilirsiniz, yani ister açma börekte, ister hazır yufkalı börekte vs..


Enginarlı Börek
Malzemeler:

15-16
 adet soyulmuş ve haşlanmış enginar çanağı

2 adet kuru soğan

100 gr. kaşar loru

50 gr. rendelenmiş parmesan peyniri

1 çay bardağı zeytinyağı

1 yemek kaşığı tereyağı

tuz, karabiber, pul biber

Dilerseniz derotu ya da maydanoz da ekleyebilirsiniz. Artı harcın içine soğuduktan sonra süt kreması da eklenebilir..

5 adet hazır yufka

1 adet soda

1 fincan zeytinyağı

Üzerine sürmek için 1 adet yumurta sarısı,susam ve çörek otu

Yapılışı:

Soğanları incecik kıyın ve bir tavada tereyağı, zeytinyağıyla sotelemeye başlayın. Haşlanmış enginarları küp küp doğradıktan sonra soğanlara ilave edin ve 7-8 dakika daha sotelemeye devam edin. Ardından loru ekleyip, tuzunu, baharatını da ekleyip ocağın altını kapatın ve soğumaya bırakın. İsterseniz içine dereotu, maydanoz ya da süt kreması ekleyebilirsiniz..bu da benim önerim..Ama ben eklemedim, şimdi aklıma geldi çünkü..


Enginarlı Börek

Enginarlı Börek

Enginarlı Börek

Enginarlı harcınız soğurken yufkaları temiz ve kuru bir tezgaha alın. Tıpkı sigara böreği sarar gibi yufkaları önce sodalı ve yağlı karışımla ıslatın ve sonra önce dörde sonra sekize bölün. Her parçanın geniş yerine enginarlı harçtan 2 yemek kaşığı kadar koyup sigara böreği gibi sarın. Tüm yaprakları bu şekilde yapıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin. 


Enginarlı Börek

Enginarlı Börek
Üzerine 1 adet yumurta sarısı sürüp susam, çörek otu serpiştirin. Fırını önceden 180 dereceye ayarlayıp alt üst nar gibi kızarıncaya dek pişirin. Dilerseniz kızgın yağda da pişirip yiyebilirisiniz. Ben fırınlanmışını tercih ettim. Herkese bu güzel böreği yapıp denemesini tavsiye ediyorum. Ayrıca böreği kapalı bir kaba koyup pişirmeden buzlukta da muhafaza edebilirsiniz. Yemek istediğinizde hazır, pratik bir yemek çeşidiniz de olmuş olur. 
Herkese Afiyet Dolu Günler Diliyorum. Sevgiyle Kalın.


Enginarlı Börek

Enginarlı Börek

Enginarlı Börek


                                " Sevgiyle Pişen Yemeklerden "

                                                 Dilek'le Mutfakta



BENZER TARİFLER

0 yorum: