Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

23:11 Dilek'le Mutfakta 2 Comments



Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)
Efendim merhabalar..
Bu akşamki çorbamız tam kış mevsimine uygun ama biraz değişik bir çorba.. Bilen bilir bu çorbayı da bilmeyenler için yazalım dedik hazır yapmışken..Çorbamız Çin mutfağından..bazen dünya mutfaklarını yoklamak lazım. Geçen hafta Kozyatağı'nda gittiğim bir Çin restoranında yemiştim ve çok beğenmiştim. Tarifini aldım hemen, biraz da sitelerden araştırdım. Soya filizi ve acılı sos hariç hemen hemen aynısını pişirdim. Acılı sosu sonradan tabağıma gezdirdim, çünkü çocuklar acı yemiyor. Ayrıca havuç yerine kabak koydum ben..Gerçek tarifinde nişasta filen yok, baktım da koyanlar var. Hadi bir göz gezdirelim nasıl yapmışım..


Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)


Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)


Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

Çin Çorbası (Acılı Ekşili Çorba)

Malzemeler:
100 gr. tavuk göğsü
2 avuç kadar incecik kıyılmış beyaz lahana
1 adet havuç ( ben koymadım )
1 adet kabak
1 adet kırmızı kapya biber
1 avuç soya filizi ( ben koymadım)
1 adet yumurta
1 çay bardağına yakın soya sosu
1 yemek kaşığı esmer şeker
1 tatlı kaşığı nar ekşisi ( bu malzeme asıl tarifte yok )
1 tatlı kaşığı kaya tuzu
1 çorba kaşığı acılı sos ( ben sonradan yerken koydum)
Yapılışı:
Tavuğu dilimleyip yeterince suyla beraber tencereye koyun ve pişirmeye bırakın. Diğer yandan sebzeleri incecik şeritler şeklinde kıyın. Tavuk piştikten sonra soya sosunu, şekeri, tuzu, nar ekşisini ve acılı sosu koyun. Kaynarken sebzeleri ilave edip beş dakika kadar pişirin. Bu çorbanın özelliği içindeki sebzelerin dipdiri yani dolayısıyla az pişmiş olmasıymış. En son bir adet çırpılmış yumurtayı da yavaşça çorbaya ekleyip bir taşım daha kaynatıp ocağın altını kapatın. Yemeğin suyu sebzeleriyle eşit miktarda olmalıdır. Ne çok az ne çok fazla..Ayrıca bu çorbada hiç yağ kullanılmaz, tavuğun yağı zaten yeterli..
Hem lezzet hem vitamin ve mineral açısından oldukça zengin bu çorbayı mutlaka deneyin. Şimdiden afiyet olsun herkese..Sevgilerimi sunuyorum..
                        Sevgiyle Pişen Yemeklerden
                                                 Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

2 yorum: