Nohut Suyundan Şehriye Çorbası

17:34 Dilek'le Mutfakta 0 Comments

Merhabalar..


Nohut Suyundan Şehriye Çorbası
Dün geceden ıslattığım nohutları bugün düdüklü tencerede haşlamıştım falafel köfte yapmak için. Haşlama suyunu atmaya kıyamadım, o kadar güzeldi ki..Mutlaka değerlendirip bir şeyler yapıyım dedim. Aslında bu suyla ekmek mayalanır ve çok güzel olur ama ben çorba yapmayı tercih ettim. Sonuç harika oldu ve bu yüzden sizlerle paylaşmak istedim. Bu arada nohut suyu acaip faydalıymış arkadaşlar..mesela erkeklerin cinsel gücünü artırıyor ve sperm sayısının artmasına yardımcı oluyormuş. Bunun dışında romatizmal ağrılara ve ağız yaralarına çok iyi geliyormuş. Artı, çok hızlı bir şekilde yara iyileştiriyor, hücre yeniliyormuş, bağışıklık sistemini koruyormuş. Cildimiz içinde çok faydalıymış, hücre yenileyip gençleştiriyormuş. Sabahları aç karnına içildiğinde ise bağırsakları temizleyip, bağırsak içinde bulunan kurtçukları savıyormuş. Ben bu sudan yüzüme de süreceğim arkadaşlar..) Bunun dışında pasta, kek ve ekmek yapımında da kullanılır, bu da böyle biline..

Tarifim videolu haliyle youtube kanalım Dilek toksoy'daki bu linkte https://youtu.be/Q9QuZcSwSUM

Çorbanın tarifi ise şöyle:

Malzemeler:

1 litre nohut suyu
1 çay bardağı arpa şehriye

Terbiyesi için:

1 kahve fincanı süt kreması
1 kahve fincanı yoğurt
1  adet yumurta
 Üzerine dökmek için 1 yemek kaşığı tereyağı, bir çay kaşığı nane
tuz ve kimyon, pul biber

Yapılışı:

Nohut suyunu kaynamaya alın, kaynamaya başlayınca şehriyeleri ekleyin. Şehriyeler yumuşamaya başlayınca terbiyesini ilave edin. Beş dakika daha kaynatıp üzerine ayrı bir sos tavasında erittiğiniz tereyağı ve nane karışımını ekleyip yemeği tamamlayın. Sıcak iken servis edip afiyetle yiyin.

BENZER TARİFLER

0 yorum: