Dünyada Eşi Benzeri Olmayan Cennet Çamuru Tatlısı Nerede Yenir..

01:09 Dilek'le Mutfakta 0 Comments


Cennet Çamuru



Favori Mekanlarım:
Kilis yemekleri zengin bir kültürün göstergesidir, hem Türk mutfağı hem de Halep mutfağından özellikler taşır ve ben Favori Lezzetler yazarı olarak bugün, tatlı kategorisindeki lezzetleri, İstanbul'daki Kilisli tatlıcılardan Maden Baklava ile tanıtalım istedim.

Baklavacı Maden

Yöresel lezzetlerin adresleri gün geçtikçe artıyor. Yeme içme sektöründe yöresel lezzetler daha çok ilgi çekiyor. Kilis'li Halil Güleçoğlu ve oğlu Ahmet Güleçoğlu'nun birlikte işlettikleri Maden baklava, künefe, çamur çeşitleriyle, ustaların ellerinden her gün taptaze ve lezzetli tatlılar çıkarıp müşterilerine ulaştırıyorlar. Ben de gidip tadım yaptım ve kesinlikle bu mekandan tatlı almanızı öneriyorum. Baklava, künefe, çamur, Maden Baklava'da yenir. Bahçelievler Yayla'da hizmet veren mekanda paket servis de var, canınız tatlı çektiğinde bir telefonla hoppp kapınızda. Bu ayrıntıyı da verdikten sonra gelelim cennet çamuruna..



Cennet Çamuru

Cennet Çamuru


Cennet Çamuru

Daha evvel bir arkadaşımın evinde yediğim cennet çamuru tatlısını bu kez ustanın ellerinden taze taze yapılmış bir şekilde deneyimleyip yorumlarımı paylaşmak istedim, çünkü bu eşsiz tatlıyı tatmayan var sa mutlaka tatsın diye..Doğrusunu isterseniz yakın zamana dek bende pek bilmezdim bu tatlıyı. Kilis yöresine ait ( asırlık tatlının tarifinin Halep'ten geldiği söyleniyor ) bu leziz tatlının bu zamana dek nasıl da farkına varamadım ben....)

 Antep'ten getirtilen özel kadayıf,  ufalanıp çok az sade yağla hafif kavurup, üzerine toz yeşil fıstık ve ardından bir kepçe koyu şeker ağdasıyla ıslatıp temperlenmesiyle yapılan bir tatlı..Görünüş itibariyle çamuru anımsatttığı için, lezzet itibariyle de cennete ki tatlılar kadar lezzetli olduğu kanaatine varılıp Cennet Çamuru ismini koymuşlar çok eskilerden. Tam da isabet bir isim koymuşlar bence..Çünkü gerçekten çamur gibi görünüyor ve servis tabağına alıp üzerine, koyunun doğumdan sonra verdiği sütten yapılan, ve her yıl belli aylarda yapılan süt kaymağını ( ağız kaymağı ) bolca dizip yine biraz pudra şekeri, iri fıstık ve toz tarçınla tatlandırıp servise sunuluyor. 

Bu lezzeti mutlaka tatmalısınız. Cennetin çamuru bu kadar lezzetli mi dedirtecek bir kalori bombası cennet çamuru ve ben bu tatlıyı ancak senede bir kaç kez yiyebilirim. Lakin Kilisliler sabah bile yiyorlarmış..
Kilis katmeri de Antep katmerinden farklı pişiriliyor, bu gidişimde midemde yer kalmadığı için deneyimleyemedim ama bir daha ki sefere kilis katmerini de deneyeceğim. 

Baklava çeşitleri harikaydı, en çok arap baklavasını beğendim, hiç baymadı gerçekten. Bir de ceviz katmeri güzeldi. 
Baklavalar birinci sınıf undan yapılıyor. Baklavayı baklava yapan yağı ve fıstığı, cevizidir. Yağ olarak özel yapım sade yağ kullanıyorlarmış. Kesinlikle glikoz kullanmıyorlar, pancar şekerinden yapılan şuruplar ile baklavalar ıslanıyor. 



Kadayıf yapımı mekanın arka tarafındaki mutfakta yapılıyor. Hayatımda ilk defa nasıl yapıldığını gördüm ve hoşuma gitti. Çektiğim videoları izlerseniz siz de anlamış olacaksınız umarım. 
Bunun dışında başka söyleyebileceğim çok şey var ama öncelikle Ahmet bey ve babası Halil bey'e gösterdikleri ilgiden dolayı çok teşekkür ediyorum. 










Mekan tertemiz, misler gibiydi..dekoru da gayet güzel iç açıcıydı. Talı dil, güler yüz de cabası..
Maden Baklava, Künefe, Çamur, Favori Lezetler Gezgini olarak en favori mekanlarım arasına eklendi bile..
                                        Hepinize tatlı günler dilerim. 
                                                             Lezzet Gezgini Dilek Toksoy




BENZER TARİFLER

0 yorum: