İyi Hissettiren Yemekler Lokantası Karadeniz Mutfağı Villa Lal'deyim

01:52 Dilek'le Mutfakta 0 Comments




Merhabalar..
Favori Lezzet Yazarı olarak geçenlerde gittiğim çok güzel bir Karadeniz Restoranına götüreceğim sizi..
Malum ben de bir Karadenizli olarak Karadeniz mutfağına özel bir ilgim vardır ve bu mekanı keşfettiğimde mutlaka gitmeliyim dedim. İstanbul'da olduğum süre zarfında bir çok özel mekan keşfim oldu, işte Villa Lal bunlardan en özellerinden. 
Villa Lal mekan olarak tamamen yenilenmiş bir konsept sunuyor. Daha evvelki sahiplerinden el değiştirip aksine Karadenizli değil de Erzurum'lu bir beyefendi olan Adnan Taşlıdağ ve eşi Makbule hanım tarafından yeni konseptiyle iki aydır hizmet veriyor. Dedim nasıl olur...
Adnan bey ve eşiyle sohbetimizde ilk sorum bu oldu..nasıl yani..siz Erzurum mutfağını bilirsiniz, neden Karadeniz..? Cevabı aldığımda hak verdim, şöyle ki..Bu mekan yıllardır eski sahiplerince Karadeniz yemekleriyle tanınmış ve öyle devam etmesi gerekiyor, işi bilen chef olunca hiç sorun olmaz elbette, ayrıca Erzurum lezzetlerine de ilerki günlerde yer verileceğini söylediler. 
Mekan çok büyük bahçesiyle beraber üç katlı bir villadan oluşuyor. Her katında ayrı bir konsept var, özenle döşenmiş rahat koltukları, okuma, çalışma bölümleri, toplantı odası, özel davet bölümleri, çocuklar için özel oda ve teras bahçesi, hatta emzirme odası ve ibadet odası bile tasarlanmış, her kesimden insana hitap edebilen bir mekan. 

















Oldukça samimi çalışanları ile evinizde gibi rahat bir ortamda mekanın keyfini çıkarın. Mekanın detaylı görüntülerini youtube videomda izleyebilirsiniz.
https://youtu.be/1sDjoYCc0fI
Karadeniz mutfağının her çeşidini bulabilirsiniz. Benim enlerimden ilki karalahana çorbası oldu. İçine iç yağı koymamışlardı ve bunun sebebi de herkesin yiyemeyeceğini düşünmüşler o yüzden ama tereyağının kokusu yetti gerçekten, tam da damak tadıma göreydi. Yanında mısır ekmeği, turşu..

Daha sonra kuymak istedim, bakalım benim yaptığım gibi olmuş mu..Fotoğraf çekeyim derken biraz soğuttum gerçi ama yine de mükemmeldi. Zaten kuymağın tadını veren kolof peyniri ve hakiki tereyağıdır. Kuymağın koyuluğu da iyiydi.




 Midem de biraz daha yer kalmışken meşhur Trabzon pidesinden de yiyelim dedik. Kavurma etli, kaşarlı, yumurtalı , tereyağlı enfes pideden mutlaka tatmalısınız. Ayrıca etli karalahana dolması harikaydı. 




Tatlı olarak günün bombası laz böreğiydi. Laz böreğinin tadı kıvamı gayet yerindeydi, çok beğendim, yemenizi tavsiye ederim. 
Benim yediklerim bu kadardı, ama mekanda daha çok seçenek var, gidip görün, anlatmakla olmaz.




mekanın girişi çok güzel, rengarenk çiçeklerle sarılı bahçe bölümünde koltuklar da özel yapım, rahat ve geniş, yayılın gönlünüzce, çayınızı kahvenizi yudumlayın.
Villa Lal Karadeniz Mutfağı; Koşuyolu, Kadıköy, İstanbul'da, Muhittin Üstündağ caddesi. No. 81 de hizmet veriyor. Karadeniz yemeklerinden hoşlanıyorsanız mutlaka gidip orada kahvaltı etmelisiniz. İyi hissettiren Yemekler Lokantası Villa Lal..
Sevgiyle ve Afiyetle Kalın..
                                 Lezzet Gezgini Dilek Toksoy



BENZER TARİFLER

0 yorum: