Zerdeçallı Tavuk Köftesi

14:48 Dilek'le Mutfakta 4 Comments

21-11-2014


Zerdeçallı Tavuk Köftesi
Bugün bu nefis tavuk köftelerini pişirdim, soframda ziyafet havası esti. Tavuk köftesini bana sevdiren Sakarya'da sürekli alışveriş yaptığım Özlem Tavukçuluk'u anmadan edemeyeceğim. Kulakları çınlasın. O zamanlar yemek yazarlığım yoktu, olsaydı kesin yazardım bu tarifi. Pek meşhur olmuştu bir ara tavuk köftesi, dana eti yemeyin diye feryat ediyorlardı fakat daha sonra tersine döndü bu sefer tavuk eti yemeyin oldu. Ne yiyeceğimizi şaşırdık doğrusu.. Tarifi benim tavukçumdan yapması benden..Uzun zamandır yapmıyordum iyi geldi soframıza renk getirdi. Siz de mutlaka bu güzel köfteyi deneyin. En az dana eti kadar güzel oluyor emin olun. 


Malzemeler:

400-500 gr. beyaz tavuk eti

1 su bardağı kuru ekmek içi

2 yemek kaşığı un

1 adet kuru soğan

1 adet yumurta

yarım demet kıyılmış maydanoz

2 yemek kaşığı zeytinyağı

tuz, karabiber, köri, kekik, kişniş,zerdeçal

Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Tavuk etlerini rondodan geçirin.


Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi


 Diğer tüm malzemeleri de ekleyip güzelce yoğurun. 

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Elinizi hafif yağlayıp köfte şekli verin ve kızgın yağda arkalı önlü pişirip patates kızartmasıyla servis yapın. Ben yanında akşamdan kalan makarna ekledim. Yoğurt, nar suyu, soğan ve havuç salatası ve de tahıllı ev ekmeğimle güzel bir akşam yemeği geçirdik. Allah olmayanlara da versin, herkese afiyet olsun. 
Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

Zerdeçallı Tavuk Köftesi

                                   Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                               Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

4 yorum:

  1. Canım eline emeğine sağlık ben tavuğun her çeşidini çok severim ve hiç bıkmadan tavuk yerim afiyetle canım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Vişnapcım, bende severim tavuğu..ama organik tavuk yemek lazım aslında..kal sağlıcakla..öptümm

      Sil
  2. zerdeçal kokusu çok hissediliyor mu?malum biz türkler bu tada pek alışkın degiliz.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşkrler canım, isterseniz zerdeçal koymayabilirsiniz tabiki..ben sevdiğim için koydum, zerdeçal çok faydalı aslında..körinin içinde de zerdeçal var bildiğim kadarıyla..sevgiler..

      Sil