El Açması Muska Böreği

22:09 Dilek'le Mutfakta 3 Comments

12-06-2016

El Açması Muska Böreği
Ramazan ayına girmeden evvel yaptığım bu böreği yazmak için ancak fırsat bulabildim. Malum hayırlı işlerim var önümüzmdeki aylarda, kızımın evlilik hazırlıklarıyla uğraşıyorum. Çok yoruluyorum çook ama bunlar inanın tatlı yorgunluklar..Her şeyin hayırlısı diyelim ve böreğin hikayesine geçelim.


El açması muska böreğini sevgili Kekevi.com'un sahibi Ayşenur Altan hanımdan alıp hazırladım. Kendisinin tariflerine güvenirim ve bu güzel tarif için ona buradan teşekkürlerimi yolluyorum. 

O gün misafirim gelecekti ve ben tesadüfen gördüğüm bu böreği yapmak için kolları sıvadım. Yapımı çok basit ve lezzeti Boşnak böreğini andırsa da arasına serpilen nişastanın verdiği kıyırlık bu böreği farklı kılıyor. Üstelik içindeki malzeme ıspanak ve patates olmadığı sürece buzdolabında bir hafta kapalı bir kapta saklayabilirsiniz. Kesinlikle önereceğim tarifler arasında olduğunu da söylemek istiyorum. Eğer benim gibi değişik tariflere meraklıysanız bu tarifi not etmenizi öneririm.

El Açması Muska Böreği Tarifi ve Yapılışı:

Malzemeler:

1 adet yumurta

1/2 su bardağı yoğurt

1/2 su bardağı zeytinyağı

1 yemek kaşığı sirke

2 yemek kaşığı nişasta

yarım paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

3 su bardağı un

Hamuru açmak için 1 kase nişasta

Yağlamak için 3 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin, 1/2 çay bardağı zeytinyağı

Üzerine 1 yumurta sarısı, susam ve çörek otu

İç harcı için:

250 gr. çökelek ya da beyaz peynir

maydanoz

Yapılışı:

Yumurtayı derin bir hamur yoğurma kabına kırın, ardından yağ, yoğurt, sirke, tuz, nişasta, kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Elenmiş unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Un az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz. Yoğurduğunuz hamuru yarım saat dinlendirin ve bu arada iç harcı hazırlayıp bir kenara koyun.

El Açması Muska Böreği

Dinlenen hamuru 12 eşit parça bezelere ayırıp yuvarlayın. Her bir bezeyi nişastayla yemek tabağı büyüklüğünde açın ve aralarına nişasta serpip üstüste koyun, tıpkı boşnak böreğinde olduğu gibi.. Boşnak böreğinde aralarına yağ sürüyorduk biliyorsunuz ama bu börekte aralarına yağ yerine nişasta serpiyoruz. 

El Açması Muska Böreği

El Açması Muska Böreği

Yukarıdaki fotoğrafta 12 + 12 iki ölçülük yufka açtım ben yani bu ölçülerin iki katı, o yüzden iki yufka üstüste 12 şerli, bu yüzden şaşırmayın.

12 şerli yufkaları merdane yardımıyla nişasta serperek açabildiğiniz kadar açın. Açtıktan sonra erittiğiniz tereyağı ve zeytinyağı karışımından bir fırça yardımıyla her yerini yağlayın.

El Açması Muska Böreği
Yağladıktan sonra hamuru keskin bir bıçakla ortadan ikiye kesin. Daha sonra 4'der cm.lik aralarla şeritler kesin. 

El Açması Muska Böreği
 Kesme işlemi bittikten sonra peynirli harçtan hamurun baş kısmına bir yemek kaşığı kadar koyup muska gibi sarın. Tüm şeritleri bu şekilde sardıktan sonra üzerlerine artan yağ ile yumurta sarıısından sürün. Susam ve çörek otu serpip yağlı kağıt serili bir fırın tepsisine dizin, 200 C derece fırında altı üstü kızarana dek pişirin. Piştikten sonra servis tabağına alıp ister sıcak ister soğuk afiyetle yiyin. 

Herkese Afiyet Olsun. 

El Açması Muska Böreği

El Açması Muska Böreği

El Açması Muska Böreği

El Açması Muska Böreği

El Açması Muska Böreği

El Açması Muska Böreği

                                            Sevgiyle Pişen Yemeklerden

                                                                    Dilek'le Mutfakta

BENZER TARİFLER

3 yorum:

  1. Ba-yıl-dımmm... harikasın Dilek'imm... güzel olduğu görüntüsünden belli.. ben de denemek istiyorum...sanki baklavamsı bir kıyır kıyırlık gibi olmuş diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmacım yorumun için teşekr ederim, gerçeketen baklava tadında bir börek, dene sen de..anneciklerin yesinler..sen de bir kaç dilim yiyebilirsin..sevgilerimi yolladım.

      Sil
  2. Çok güzel hazırlamışsınız. Çayın yanında çok güzel olur

    YanıtlaSil